Door bijzondere aandacht te besteden aan de kwaliteit van de inhoud, heeft Classic & Sports Car in de loop der jaren de aandacht getrokken van trouwe lezers, grote kenners van het automotive-gebeuren. Deze enthousiastelingen, eigenaren van meerdere auto’s, investeren zichzelf in het lezen van het tijdschrift terwijl ze betrokken raken bij de motorsport. Intens! Ze zorgen voor de kwaliteit van hun collectie, nemen deel aan belangrijke evenementen en bieden mee op de beste veilingen. Ze investeren in een passie waar Classic & Sports Car naar streeft om elke maand meer verslindend te maken.
Tot tevredenheid van deze veeleisende lezers, Classic & Sports Car loont de gebruikelijke toespraak, kijkt anders. Hij behield de zorg voor de shift, het gevoel voor humor en dit onderscheidend vermogen van zijn Britse afkomst. Op de pagina’s, bij de keuze van modellen, volgens het nieuws, bevestigt het zijn status als nummer 1 wereldwijd in tijdschriften gewijd aan oldtimers. Met allemaal een herkenbaar logo.
Maandelijks: 11 nummers per jaar + 1 speciale uitgave
Oplage: 25.000 exemplaren
Distributie: 12.900 exemplaren
Verdeeld over meer dan 5.000 verkooppunten
Lezerprofiel :
89% man – 11% vrouw
54% is tussen 34 en 54 jaar oud
63% verdient meer dan 55 K € / jaar en
40% verdient meer dan 85 K € / jaar
40% zijn senior managers en meer
40% probeert actief te investeren
36% kocht de afgelopen 12 maanden een horloge
36% gaat minimaal 3 keer per jaar op vakantie
65% is getrouwd
23% heeft geen kinderen meer thuis
48% bezit minstens 2 moderne auto’s
80% bezit minstens 2 oldtimers
26% bezit een verzameling oldtimers met een waarde van meer dan 55 K €